fredag 1 juli 2011

Där man säger söjn.


Det var en vinter. Det kom en vår. Det var en vår. Det kom en sommar. Det är sommar. I outlook finns en out of office aktiverad och den säger att jag nu har semester i 5 veckor.
Jag har vänt norrut mot hembyn och som vanligt sitter nattugglan i trädgården med en kopp kaffe i handen och funderar på stickprojekt och söjn.

Häromkvällen åkte jag och två vänner förbi -eller ja, om jag ska vara ärlig så blåste vi (lite overexitedly) med gammelgolfen sisådär två mil inåt landet, tvärnitade framför Tallbodan i Blåsmark- och klappade på garn. Dreglade över garn. Ooooade över garn. Köpte garn.
(Har ni aldrig besökt Tallbodan så ska ni göra det, i augusti öppnar hon dessutom upp på nytt bredvid frissan i Hortlax och det är värt en liten (lång) omväg).

Jag hittade chockrosa Kamenagarn från TeeTee (men ja, jag vet...) i den där perfekta rosafärgen, 470 meter på 100 grams härva.
Den. där. perfekta. rosafärgen.

Ett kvickt besök på Ravelry bekräftade min tanke; garnet räcker till en Swallowtail, storlek enligt mönster. Nuppar blir därför min höstmelodi!

Inga kommentarer: