söndag 16 februari 2014

Guldsockarna

Jag undrade länge vad jag skulle göra för OS-projekt och det föll sig så att jag stickar klart några WIPs istället för att börja på ngt nytt. Jag är ändå alldeles för upptagen med att kolla på att Sverige tar medaljer och vinner matcher på ett heroiskt vis. 


De här sockarna kommer alltid att vara guldsockarna! Ena sockan stickades klart efter att Kalla tagit in som en tok på sista sträckan och knipit guldet och den andra gjordes klar idag efter att Hellner kört in som segrare med flaggan i topp!
(Däremot kommer ni aldrig att höra mig gotta mig över Norges nederlag i skidorna, jag har alldeles för mkt vinnarskalle för att inte kunna känna av deras enorma besvikelse, nästa gång kan det vara vi och all den här skadeglädjen överallt gör mig illa till mods)

Garnet är gammalt Fabel och storleken är typ för en 2- 2,5-åring kan jag tro, 16 cm fot, stickade på 2,5 mm stickor. 
Något för gudsonen att växa i! Det är roligt att sticka barnsockar. 

Inga kommentarer: