torsdag 24 november 2016

Julkalender



Årets julkalender blir av det pyssligare slaget. Jag har en axel som krånglar och behöver stickvila så jag har fått hitta på något annat att göra tills dess att jag har läkt ordentligt. 

Det här pysselkittet har legat i min låda i säkert 10 år och nu ska tomten få komma fram och fira jul ordentligt. Edith brukar ge den stora halmbocken ordentligt på moppo varje år så vi får väl se hur hon tar emot tomten i hemmet. 
Det blir kul med handsömnad, jag gillar verkligen det långsamma i det. 

Jag har ändå småfuskat lite med att sticka på små projekt som inte anstränger axeln lika mkt, någon kort liten stund per kväll och jag såg det som en belöning för att jag faktiskt är duktig och gör mina tråkiga axelövningar som jag ska. 


Ett par påbörjade tjocksockar i Raggi fick fötter och tår, till sist. 
 

I helgen får vi adventspynta på riktigt! Jag har tjuvstartat och längtat i flera veckor. Edith tar det hela med ro, hon vill att tråknovember ska vara över nu så att ljuset kommer tillbaka...

Inga kommentarer: