torsdag 29 januari 2009

3,141592653589793 in absurdum

Även om jag har sneglat lite avundsjukt på Saras "Stora projekt" så är det ganska roligt att sticka pappas randiga födelsedagssockar.
Jag började sticka med det grå sockgarnet men insåg ganska snabbt att det var lite för strävt för att jag skulle vara helt förtjust. (Kanske spelar det in att jag ägnade tre jäkla timmar åt att nysta upp de två härvorna, så vi började liksom på minus.) Bytte taktik och grävde raskt fram ett urgammalt midnattsblått och ljusgrått Raggi från skattkistan, några passande stickor och lade upp för ett par 3.14 sockar. Roligt mönster som passar bra till mannen med matte som hobby.
Jag stickar sockarna parallellt som vanligt men det går lite trögt just nu eftersom jag ligger hemma i soffan med lunginflammation och har lite för lite ork. Det blir bara några varv här och där mellan vilopauserna.



Som en liten tröst internetade jag hem två härvor handfärgat Lorna's Lace Shephard Sock från Garnkorgen, i färgen Cranberry. Det är tunt som attan men oooh så lovely!


För det vet ju alla; sockgarn räknas inte...


Inga kommentarer: