lördag 10 januari 2009

Randiga tjocksockar till Far


I julas smög jag i hemlighet ut i garaget för att kolla in hur det låg till med faderns tjocksocksbestånd. Nerstuckna i stövlarna hittade jag ett par bedrövliga bylten som en gång i tiden kan ha varit tjocksockar. I ett annat par stövlar hittade jag ytterligare ett par som knappt höll ihop längre. Jag vet inte om jag vill veta hur det ser ut i stugstövlarna.

Vid det traditionella julbesöket på Garnboden i Piteå hittade jag några härvor sockgarn i fina grå nyanser och eftersom fadern fyller år den 1 Mars, får nya randiga tjocksockar bli födelsedagspresenten för 2009.

Nu måste jag bara bestämma mig för vilken typ av ränder det ska bli.
Svåra beslut, verkligen.

1 kommentar:

med nål och tråd sa...

Härliga sockar och vantar du stickar!
Tack för tipset med kryddpepparen. Vi har utrotat de små kräken nu, men jag antar att jag borde köra med kryddpeppar i förebyggande syfte. Cederträ har jag hört är bra också, men kryddpeppar är ju betydligt lättare att få tag på.
Ha en skön söndag!