söndag 7 juni 2009

Blå(gul) tröst

Jag hade en dålig känsla i kroppen igår inför fotbollsmatchen och slank in på Sticka i Gamla stan.
Som halvdåligt skyll sa jag att jag skulle kolla sortimentet och Ulf flinade stort bredvid mig. Han är smart nog (och vid det här laget ganska van) att hålla tyst och parkerade på en stol i hörnet.

Jag kom hem med 9 reanystan blågrå Debbie Bliss Pure cotton för 25 kr stycket.

Sara muttrade nåt där på Råsunda om att jag minsann hade kunnat ta med ett nystan så att hon hade fått klappa lite på det. Det glömde jag. Tack vare dessa små sötingar känns dock inte förlusten riktigt lika hemsk idag. I have been eyeballing a cardigan somewhere on Ravelry...

Idag laddar jag upp med en stickning inför tennisfinalen med Robin Söderling i franska öppna. Kaffe, stickning och valfri sport passar väldigt fint ihop.

Inga kommentarer: