söndag 23 augusti 2009

Dålig ekvation kräver ny taktik

Jag har både en släng av stick-stress och är sjukt stick-uttråkad på samma gång.

*Av hemliga VM-stickningen återstår ihopsömnad och en kort halskant. (Varför är det så hopplöst tråkigt att sy ihop saker på slutet?)
*Experimentsockarna för 3 mms stickor får mig nästan att somna över stickorna. (Jävligt ospännande projekt om än for a good cause.)
*Storprojektet saknar jag garn till, (det blev ju då kvar hemma i byn.)
*Spetssjalen nämner jag inte ens då jag inser att jag bara stickat halva mönsterrapporten och måste börja om från början. ( Jag är fortfarande jäkligt sur över det.)
*Tjocksockarna med rosa fiskar har fortfarande inte fått någon bra häl.

Samtidigt är jag stick-stressad över alla fina saker jag vill göra. Det här med stickning skulle ju vara avstressande, sa de gamla.

Sara, du måste komma hem nu! Det här går ju inte längre.

Inga kommentarer: