lördag 1 augusti 2009

Semesterbokslut

Den här trasselsudden var ursprunglingen den där härvan med shetlandsull som jag köpte på Marias garn för några veckor sedan. Jag har inga riktiga bevis men små vita katthår säger mig att jag ska förhöra Edith om hur en oskyldig härva garn kunde bli ett sånt trassel. Mitt personliga lilla svarta helvete på bilden här har tagit mig 6 timmar att reda ut (...and counting) och jag har ännu inte strypt katta. Semester är tydligen nåt bra för en annars ganska ilsken person.


Vi sitter på verandan med lite förfriskningar och tar in den sista kvällen i Norrbotten. Njuter av födelsedagsblommorna. Spanar efter Ediths friare. Funderar över det riktigt usla sommarfisket. Plockar lite hallon. Nystar garn, lite i taget sådär.

Ska man summera semestern i siffror ser den ut såhär:

4 skrikande kåta hankatter
på kvarteret. Edith är lite less.

31 riktiga harrar
. Alla under 15 cm.

1 par blå fisksockar.
Klara och levererade.

2 skaft till ett par rosa fisksockar.
Perfekta hälen är fortfarande ett gissel men jag närmar mig.

1 Storprojekt
har fått några fler varv.

Projekt spetsstickning
körde i diket men snart är jag där.

På måndag går jag in i min lilla finansbubbla igen men hoppas iaf kunna göra färdigt det insomnade storprojektet och kanske ett par vantar under augusti månad. Eller så gör jag nåt helt annat, den som överlever får se...

Inga kommentarer: