söndag 28 februari 2010

Projektresumé

En suddig helgstickning i slutet av februari.

Projektresumé: 160 maskor. 3 mm stickor. Mörklila ull från Salzburg. Mönster -Lina Hat.

Av de 225 timmar som SVT har sänt från Vancouver har jag sett de flesta, dag som natt. OS är snart över och jag sörjer detta djupt djupt djupt.
Min planerade OS-stickning kom på efterkälken men jag harvar på och lägger till maska på maska. Det går inte fort direkt men det gör egentligen ingenting heller då jag tidigt insåg att jag skulle missa deadline (Who was I kidding?) och nu njuter jag istället av att ha den här stickningen i händerna. Jag blir vansinnigt tvärsöver av att sticka under press även om jag inbillar mig vid varje tillfälle att det är det jag ska göra. Jag ger faktiskt upp sånt nu för när man är vuxen får man göra precis som man vill.

Kaffet är också sådär söndagsgott idag, ni vet.

Garnet jag använder är tyvärr lite splittigt, mönstret är sanslöst enkelt men pilligt stundtals på så tunna nålar. Jag gillar det jag ser så mycket att jag redan planerar för en mössa till i samma modell, dock med större stickor och kanske ett rundspunnet garn för mer definition i flätorna. Jag ska se vad garnkorgen här hemma har att erbjuda.

Nå, vad har ni själva för er denna sista söndag i Februari?

Skallebank? OS-ångest? Sticklycka?

Berätta för Tant Jenny.

Inga kommentarer: