lördag 6 mars 2010

Det var på tråden!

Det var verkligen på tråden att jag fick ihop de här Raggisockarna!
Jag hade givetvis som vanligt missbedömt lite och fick riva upp tån på den första, och göra om så att det räckte till socka nummer två. Som man kan se på bilden blev det inte mycket garn kvar.
Jag har däremot lärt mig att de blir för stora på bredden när jag gör på 44 maskor. Sen testade jag att göra ett par på 40 maskor, och jag måste erkänna att även de känns stora, så nästa gång går jag ner till 36 - i alla fall efter hälen.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

44 maskor använder jag till herr.. Men oj vad tråkigt det är när garnet inte räcker.. Därför tänkte jag börja sticka åt fel håll.. Bara jag kommer på hur man gör hälen då!! Humm;)

Jenny sa...

Elisabeth: Teoretiker som jag är har jag googlat upp en hälvariant som lovsjungits på internet.
Dock ej provat irl själv.


http://dodergok.blogspot.com/2009/09/dodergokskrumelursockor-lyxigt-randiga.html