måndag 5 april 2010

Det Svarta Fåret

Var på utflykt till Sundbyberg för att Loppis-handla lite för ett tag sedan och lyckades springa på en hantverksbutik som var öppen (brukar tydligen inte vara det på helgen enligt Jenny)! Förutom garnet till Bella's Mittens (som fick åka hem med mamma som var här och hälsade på i helgen) så hittade jag ett raggsocksgarn jag inte sett förut, Svarta Fåret Raggsocksgarn - det var jag ju självklart tvungen att prova.

Jag stickade på 39m och 2-1 ribb på 4mm (trodde jag - det visade sig när jag hade stickat klart första sockan att jag stickat på 3,5mm. Ooops). De blev lite tjocka och styva av att ha stickats på 3,5mm, men de sitter superbra.
Mystisk randning i garnet, men jag gillar färgen.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Själv bara älskar jag Svarta fårets Raggsocksgarn. Oftast blir det två nystan av det i stället för ett av Raggi från Järbo.. Men som man säger smaken är som baken... Men vilken härlig färg det var...