tisdag 22 juni 2010

Skratta eller gråta?

Jag har jobbat på några små snabba projekt ikväll och får sen för mig att sparka lite liv i storprojektsliket igen. Tar upp byltet och funderar- varför la jag den egentligen i skämshögen?

Räknar lite. Kollar mönstret. Räknar igen. Sen inser jag.

Jag behövde kontrollräkna varv på framstycket inför en flätvridning.
Bara det. Kontrollräkna varv. Varv som stickats med 8 mm stickor. 12 slätstickade varv.
Nä, men det blev tydligen alldeles för tröttsamt och tråkigt.

Behålla fokus, kanske? Inte så att jag tror att ett SAS-förband eller stickpolisen skulle komma och ta mig för det men det känns som ändå som att här- här fanns ingen riktig ursäkt.
Ja, kanske att jag var trött. Överjävligt trött. Då.

Nu kör vi - fokus på storprojektet. 6,5 arbetsdagar till sommarsemester!

Inga kommentarer: