söndag 25 september 2011

Höstpresent

Klick klick, och så var boken i min ägo.

Senaste veckorna har jag dykt in i klädkammaren titt som tätt och noterat följande: Jag behöver tunna stickade tröjor och inte nödvändigtvis fler koftor.
Efter noggrann efterforskning på Ravelry inser jag att utbudet för just stickade tröjor är lite begränsat, eller så är det bara att jag inte ser potentialen i de som finns. Oändligt med mönster men de flesta har fel passform eller är helt enkelt inte min stil. Jag har 4 härvor med Cascade 220 (typ 800 meter) som jag letar lämpligt tröjprojekt till på 4,5 mm nålar. Hojta om ni ser något fint!

Så kom jag att tänka på Kim Hargreaves. Och mönsterboken Precious.
Klick klick, och så var boken i min ägo.

Fina bilder. Fina modeller. Bra passform. Stickade i Rowangarner.
Vad mer kan man begära?

Inga kommentarer: