söndag 29 januari 2012

Hörde ni ljudet av rippe-ti-rip?

Efter att ha spenderat större delen av eftermiddagen i soffan med en mästerskapsstickning i knät som aldrig aldrig aldrig verkar bli rätt har jag nu gett upp hoppet. Iaf för ikväll.

Först ägnade jag en timme åt att fixa en ensam felaktig maska i twisted rib. När jag var nöjd stickade jag glatt vidare bara för att någon minut senare inse att jag fuckat up en flätvridning.
Rippe-ti-ripp.
Sen när jag äntligen fått upp farten igen så ser jag att jag har ökat för fort, varannat varv istället för var 4:e varv. Jag brukar öka varannat varv med M1L M1R metoden men här gick det minsann inte. Det blev varken snyggt eller okej.
Rippe-ti-ripp.
Nu när jag tittar nogrannt på hela spektaklet så ser jag också att jag stickat olika många rapporter.
Rippe-ti-ripp.

Så går det tydligen när man försöker se på handboll samtidigt som man stickar. Jag ger mig själv en vecka till med det här projektet utanför EM. På nåt sätt ska det gå att få till.

Och: Grattis Danmark till EM-guldet!

Inga kommentarer: