söndag 15 januari 2012

Sublime

Sublime. Just så.

Jag har sett fram emot ett nytt år av flera anledningar, förra året var verkligen ingen höjdare. Folk blev sjuka. Folk dog. Men sen fanns det de som blev sjuka och återhämtade sig bra och det går inte att beskriva med ord hur tacksamma vi är över det. 2012 måste bli ett bättre år, helt enkelt.

2012 kommer också att bli ett riktigt sportår! Ikväll går jag in i handbollsbubblan och kommer inte ut förrän mästerskapet är över. Varje mästerskap kräver ju sin stickning och jag har redan förberett materialet. Jag lär inte kunna släppa TV-bilden med blicken men mellan matcherna kanske pulsen har gått ner så pass att jag kan få ihop något som liknar stickning. Bilden ovan är en liten sneak peak, slutresultatet ska bli en present så mer kan jag inte avslöja. Jag matchar med ett mönster och 3 mm stickor.

Garnet är underbart, supermjukt blågrålila (#0160) Sublime Baby Cashmere Merino Silk Dk, inköpt under en nervig trip till Umeå i höstas där jag distraherade mig själv med att klappa garn i stadens garnaffärer. Jag åker gärna tillbaka en gång till under trevligare förhållanden.

Någon mer där ute som tänker mästerskapssticka?

Inga kommentarer: