tisdag 26 november 2013

Ljus i novembermörkret

Echo flower, den här vintersjalen som får hjärtat att slå några extraslag av ren och skär lycka.
Jag har stickat på den här några dagar under hösten och varje maska är en njutning från start till mål. Jag vill genast sticka en till- så kär är jag i det här mönstret och stickar man i Malabrigo worsted, ja då är det liksom ännu bättre.
Ren kärlek.

Estniska stjärnmönstret i basen.

Nupparna! Spetsen! Symmetrin!


Mönster: Echo flower shawl av Jenny Johnson Johnen
Garn: 2 nystan vit Malabrigo worsted, inköpt på All you knit is love i Barcelona
Stickor: 6 mm, 100 cm rundsticka från knitpro.

Jag har stickat 5 rapporter utöver setup chart, nuppar på 5 maskor och sedan följt mönstret hela vägen till och med avmaskningen. Av de 2 nystan jag hade (som jag visste borde räcka) fick jag över två små nystan men jag var aldrig riktigt orolig att det inte skulle räcka.

Jag skulle inte vara förvånad om jag i helgen får ett il att börja sticka en i två rödrosa/rostmelerade worstednystan som ligger och väntar på mig i stashen. Inte alls...

Inga kommentarer: