måndag 27 april 2015

Återkomsten (igen)

Ja alltså.  Vi tänkte kicka liv i den här bloggen igen. Here goes nothing. 

Det kom en höst. Det kom en hård vinter. Det kom till slut en vår och körsbärsblommorna blommar! 

Jag stickar lite slött på en socka i ett gammalt randigt Regia från stashen, mest som hjärnvila. Här bredvid ligger även en påbörjad Echo flower shawl i Malabrigo worsted som matchar di där magiska körsbärsblommorna i Kungsträdgården. 
Sjalen kommer också att bli magisk. 

Sockan är av typen plain vanilla, 60 maskor med 2x2 ribb, jag har minskat till 56 cm efter någon centimeter ner på skaftet. Det passar mig bäst, jag gillar inte när resåren nästan skär in och blir utdragen. 
Här blev det en förstärkt häl med vridna räta maskor för att bryta upp det monotona i slätstickningen. 




Jag fyndade även raka stickor i bra storlekar (4-4,5 mm) på Lions loppis i helgen. En guldpeng var de helt klart värda!


Hepp, där var vi igång igen! 

Inga kommentarer: