tisdag 28 april 2015

Work in progress.

När jag ändå är inne på ämnet om pågående projekt så ska det erkännas att det finns fler sådana lite här och där, som hos de flesta stickare! :) 
En kväll här efter påsk tog jag renen vid hornen och rensade ut en stor påse garn, repade upp en del trista projekt som blivit liggande och tog fram en stor låda. (Ikeas stora plastlådor är grymma till allt!) Här samsas några sjalar, några sockskaft, någon mössa och diverse stickningar. Det som de alla har gemensamt är att de är gamla och att jag gillar och vill göra klart dem. Det här är april och maj månads projekt. 


            En låda pågående projekt.


Från lådan: jag monogamstickar på ännu en Swallowtail shawl i Rowan felted tweed, ett finfint garn som blev över efter det röda storprojektet. Jag stickar den med slätstickad bas i motsvarande 19 rapporter av budding lace och jag har bara 10 varv kvar innan den är helt klar. Varven är sisådär 300+ maskor så jag hinner faktiskt somna till lite på avigvarven...Snart! Snart!


           Edith vill så gärna hjälpa till. 

Inga kommentarer: