torsdag 21 maj 2015

Rosa tweed

För några år sedan föll jag handlöst för mönstret Koolhaas hat av Jared Flood. Jag började sticka på en rosa Koolhaas i ett fantastiskt Portland Tweedgarn och det gick ju bra när jag väl hade greppat hur man stickade flätor utan flätnål. (Den där halkiga lilla nålen som smet på typ varje maska höll på att driva mig till vansinne). Det gick så bra att jag blev kaxig och tog med mig mössan till Saras stuga för lite prat och vin. Det var dumt. Jag gick bort mig helt efter 2 rapporter, blev sur och lät mössan ligga i skamvrån alldeles för länge. 


Nu har jag repat upp ner till resåren och ska ta tag i mössan när den här djävulska förkylningen väl har släppt sitt grepp om min hjärna. 

Garnet är alldeles för fint att ligga i skamvrån. 


                  Edith håller med. 

Inga kommentarer: