måndag 25 juli 2016

Envisheten personifierad



Den här härvan med sockgarn köpte jag på All you knit is love i Barcelona för något år sedan. Den går från åskgrå till mörkblå till gröngul och är precis så vacker i skiftningarna som Malabrigos garner brukar vara. Det var bara ett litet problem. 


Fanskapet var en enda stor oreda. Jag skulle flyga till Italien nästa morgon och planerade att slösticka på en sjal av något slag. Halva natten satt jag, taxin kom halv 4. Envis som synden. 



Jag hann inte klart den natten. Det här garnet följde med mig till Italien och efter totalt 10 timmars tjorvande på flyg och tåg längs min resa genom Italiens vackra landskap var jag färdig. 


Även om omgivningen på Amalfikusten bjöd på sol, vackra blomster och citronträd hatade jag till slut mitt tjorv där jag satt på min terrass i Sorrento. Tur det finns kall öl. 

Idag flyger garnet trots allt med mig och Edith till Norrbotten. Vi får väl se om jag hatar det mindre så att jag faktiskt vill sticka med det när jag väl är framme. 

Vi får väl se, som sagt. 


Inga kommentarer: