onsdag 18 februari 2009

"Helvetessockarna"

Garn: 50 gr mörklila Limbo superwash, 100 % ull. Jag har ca 150 gr kvar.
Inköpt under fotbolls-EM 2008, i en liten söt garnaffär i Salzburg, Österrike
Mönster: Falska flätor , som här på bilden mest liknar nån sorts mosstickning...
Stickor: Något passande antagligen.
Det här var tänkt att bli ett par tjocksockar som jag startade på ett hotellrum i Verona, Italien.
När jag passerat hälen rev jag upp några gånger, blev förbannad på att garnet krullade och delade sig och la dem sedan i skamvrån i några veckor. De gick länge under smeknamnet "Helvetessockarna" och Sara fnissade ofta åt deras öde. Jag hatade dem.
Till slut stickade jag en ribbad kant som avslutning och gjorde ett par mysiga handledsvärmare av sockskaften istället.
En vacker dag ska jag sticka ett par hela sockar av det där mönstret, som jag egentligen gillar väldigt mycket.

Inga kommentarer: