torsdag 1 oktober 2009

Socktoberfesten 2009

Socktoberfesten inleds idag och jag har radat upp projekten framför mig.


Fisksockarna

Efter att ha provat alla möjliga hälar på de här sockarna och sedan surat ihop fullständigt när jag misslyckats, har jag bestämt mig för att göra en vanlig hällapp. Tyvärr tog garnet slut när jag var framme vid tåavmaskningen så där behöver jag komplettera lite på affärn.

Experimentsockarna

Det här är sockarna jag långsamt stickar på emellanåt när orken tryter, en enkel mindless stickning. Jag har färdigställt båda hälarna och nu är det enkel nerförsbacke fram till mål, även om de stickas på 3 mm stickor. Jag tror förresten att jag kan ha hittat på det perfekta sockmönstret här.

Kerttu

Sara har redan stickat de här och jag blev kär. Förhoppningsvis kan jag få ihop till ett par presentsockar innan socktober är slut. Att min syster går runt hemma i Foppatofflor är för mig fullständigt obegripligt när man istället kan ha röda spetssockar på tassarna. Bot och bättring.

TTL Mystery sock

Förra året var jag sugen på att haka på mysteriestickningen men då kollapsade världsekonomin och jag insåg att min arbetstid kommer att inskränka alldeles för mycket på min sticktid för att det skulle vara realistiskt att ge sig in i det. I år ska jag dock försöka vara med! TTL gör alltid fantastiskt fina sockmönster och jag ska nog hitta ett garn som passar hemma i stashen.
Jag gillar det här upplägget med en ledtråd varje torsdag!


Ror jag hem det här under oktober är det egentligen för bra för att vara sant.

Inga kommentarer: