söndag 1 november 2009

Perfect match


Det var väl ingen som trodde att vi skulle komma hem från Skottland tomhänta på garn? Nå inte det, både garn och single malt whisky hann vi fynda på resan.
Jag köpte 12 nystan Rowan felted tweed i en fantastisk röd färg för ungefär 60 kr per nystan. (Faktiskt så köpte jag alla nystan som affären hade för jag ville inte riskera att det skulle ta slut när jag väl satt där hemma i soffan med storprojektet i knät.) Plus att garnet kostar ungefär 80-90 kr här hemma, så jag gjorde mig en liten vinst!


Tanken är att det ska bli en sån här Debbie Blisskofta.


Först var jag inne på att räkna om mönstret eftersom det här är tunnare än Debbie Blissgarnet (som Sara använde) men efter att ha grubblat lite insåg jag att jag borde kunna para ihop det med något annat få att få den stickfasthet som krävs. Jag hittade röd alpacka i skattkistan och det här blev resultatet av provlappen:


Perfect match!

I december blir det röd koftstickning, lussekatter och kaffe, var så säkra!

Inga kommentarer: