onsdag 25 november 2009

Sen Socktoberfest

Jag hann inte allt jag hade hoppats hinna under Socktoberfest men jag gjorde iaf klart två par tjocksockar. Alltid något.


Dessa små raringar är mina nya vardagsfavoriter. Och ja, jag har precis så små miniatyrfötter som det ser ut på bilden.

Garn: okänt tunnt garn från Garnkorgen. Lite tjejigt armymönster i rosa, lila och grått.
Jag har tappat etiketten men det fanns sjukt många meter garn på det här nystanet. Jag kan nog få ut ett till par av det, om jag skulle vilja. Det verkade aldrig minska på nystanet.
Mönster: Mitt eget experiment. Mönstret funkar fint, aningen stora i skaftet men sitter annars perfekt på foten. Får justera lite där till nästa par.
Stickor: 3 mm bambu


Nästa par att täcka mina stadiga 35:or (ähum...) är de rosa fisksockarna som jag pysslat med sedan sommarsemestern. Funderade ju på att testa en ny häl på dessa men gav upp till slut och körde på standardvarianten med hällapp. Jag fick slut garn och kompletterade lite från ett nytt nystan.

Garn: Ljusgrå Raggi från Järbo
Stickor: 4,5 mm Bambu
Mönster: Omarbetad variant från Spilly Jane, samma som de blå.

Det här var det andra sockparet jag stickade med två färger och jag är helsåld på tekniken. Det är så sjukt roligt och med raggigarn går det fort fort fort.

Jag älskar verkligen Raggigarnet. Först var jag tveksam till det då jag fick garn från en dålig omgång men nu- I LOVE IT! Hållbart, mjukt, och finfina färger. Jag vill ha alla färger, i alla möjliga kombinationer. Nästa raggiprojekt blir nog svart-vita Russesokker men det får vänta till andra sidan årsskiftet.


Nu väntar mina röda Kerttu i soffan på att bli klara. Jag tappade lusten lite där efter ett skaft men innan jul ska jag nog kunna lägga dem till färdigt-listan.


TTL-sockarna ligger på kö för 2010. Måste hitta ett lämpligt garn i skattkistan men de färdiga exemplaren på Ravelry kanske kan ge lite vägledning.

Inga kommentarer: