tisdag 30 mars 2010

Nygammal kärlek

Orange och ljusgrå kärlek.

Imorgon flyger jag och Edith norrut för lite återhämtning. Jag har tjuvstartat påsklovet med ett par tjocksockar. Well, är det någon som egentligen är överraskad?

2 färger Raggi+ 4,5 mm stickor = 3,14

Mönster: 6 varv ribb, 40 m med långa skaft och 36 m för fot.


Man måste ju ha nåt att sysselsätta sig med i tystnaden och jag har funderat fram och tillbaka. Det vuxna och smartaste vore väl att ta med nåt projekt som redan är påbörjat och som behöver tillsyn men så jobbar ju inte jag, det vet vi ju. Det svåra är nu att kunna begränsa antalet nya projekt som läggs ner i packningen, 6 hela dagar hemma i byn kräver sin noggranna planering.

Hmmm. Mer vin i glaset kanske hjälper mig att komma fram till ett beslut...


Inga kommentarer: