söndag 17 oktober 2010

Röd dröm i tweed

En småsuddig mobilbild.

Ja, jag har nog någon form av ADHD när det kommer till stickning men skit samma. Har plockat upp min röda tweedcardigan igen och stickat klart första rapporten på bakstycket. Jag blir så fort uttråkad när det kommer till handarbete plus att Stockholm har blivit jäkligt kyligt nu så jag kan behöva en varm tweedkofta som skydd.

Den här första flätrapporten tog ungefär en evighet att sticka.
Tror dock att jag har greppat mönsterrapporten så pass nu att jag inte behöver stirra ner i pappret för varje maska och jag hoppas att jag kan speeda på arbetet och kanske få den klar nån gång i år. Eller ja, tidsspannet "nån gång" kanske jag får nöja mig med.

Storleksmässigt verkar den bli bra, jag stickar storlek L på 4,5 mm stickor och det ser ut att bli bra på mig, motsvarar kanske en M.
Kan man ha en crush på garn? I så fall har jag det. Kombinationen av tweed och alpacka är helt enkelt ljuvlig att sticka med.

Nu lite mer kaffe och soffstickning innan långpromenad till jobbet kallar. Trevlig söndag!

Inga kommentarer: