tisdag 30 augusti 2011

Höstfunderingar

Med snart bara en dag kvar på sommaren så funderar jag på nya stickprojekt för hösten.

Imorse stod jag som vanligt vid trafikljuset och halvsov i min svarta bankoutfit. I promenadvänliga skor eftersom jag nu uppnått den aktansvärda åldern av 34 år. (Om sanningen ska fram så promenerar jag en timme om dagen- till och från jobbet. Man måste vara rädd om tassarna annars får man argrynkor, sa farmor!)
På andra sidan gatan stod en tjusig tjej i höstens senaste- höga klackestövlar, snygga jeans och en röd kofta. Snygg i håret var hon också.

"Den där röda koftan hon har är riktigt riktigt snygg, alltså. En sån skulle man ha haft..."

Sen slog det mig. Men va fan! Jag har ju en sån röd kofta på nålarna där hemma! Eller ja, iaf ett halvt bakstycke och garn till resten av delarna till en röd kofta!
Där och då, vid trafikljuset i korsningen Sveavägen/Odengatan togs ett beslut att hela september och oktober ska vigas åt en alldeles särskild sort av kofttillverkning. En röd kofta i tweed. Storprojektet.

Jag ger mig själv en deadline den sista oktober, då är det två år sedan jag köpte garnet. Skandalöst egentligen när man tänker på det.

Inga kommentarer: