söndag 15 mars 2009

Fiddlehead mittens



Eftersom jag ibland har ett attention span som en 3-åring så har jag gett mig in på ett nytt vantprojekt såhär på söndagskvällen.
Mönstret verkar ha lite olika tekniker, dels för uppläggningen och dels mönsterstickning, sk stranded knitting. De lär de bli varma och mysiga då man tydligen dessutom ska sticka in en innervante från uppläggningsvarvet. Jag försöker ignorera att det innebär att jag ska tvingas sticka 4 st vantar innan jag får korsa mållinjen.
Efter lite research på Ravelry har jag valt Drops alpacka i en ljusrosa och hallonröd nyans, som en liten motvikt till allt det halvmonokroma stickeriet som förekommit den senaste tiden.
Det lutar åt vantar med hallonröd botten med ljusrosa mönster. Innervanten har jag inte bestämt färg på ännu.

Spännande det här, minst sagt.

1 kommentar:

Anonym sa...

De kommer att bli supersnygga!

Jag såg att de grävt upp krusbärsbusken utanför din port :-( (om det var längst mot tvättstugan du bodde).