fredag 27 mars 2009

Skönheten och odjuret

Såhärdåva. Jag provade lite olika avslutningar på mina vita flätvantar.
Sara var ju ordentlig med sina rosa vantar och gjorde som man borde göra. Själv lever jag lite on the edge nu och testar andra lösningar (med varierande resultat).

Låt mig presentera vante nummer 1: Odjuret

Metod: sydd med kitchener's stich.
Resultat: den hade ju funkat om man var ett KLÖVDJUR! *
* Jag rev upp sömmen och tog ihop så de blev likadana. Det var för övrigt ett rent helvete.

Låt mig presentera vante nummer 2: Skönheten


Metod: Ihoptagen med 2 räta ihop tills det återstod 6 maskor. Sen drog jag ihop utav bara fan.
Resultat: Det funkar väl.

Betyg på vantarna: 4 av 5. Nästa gång provar jag att göra en mindre storlek. Jag har tydligen ganska små händer.

Inga kommentarer: