måndag 14 december 2009

Kafferepet


En speciell liten tjej fyller tre år i januari och vill kunna bjuda mig på ett riktigt kafferep. Hur kan man motstå att uppfylla en sådan söt önskan?

Jag rotade runt bland alla garnnystan efter kak-liknande färger och grep tag i några nystan som nog kan fylla ett helt kakfat. Långt ner på botten av lådan hittade jag mörkbrunt 70-talsgarn i akryl från farmor, restgarn från systers vantar, restgarn från mina vantar och annat smått och gott jag samlat på mig under åren. Högt och lågt mellan ful-akryl och fin-ull av Debbie Bliss men det förstår ju inte en 3-åring. Med lite fantasi kan nog det här bli sött.

Nu ska jag ge mig ut på en liten mönsterjakt men jag antar att jag får improvisera rätt mycket i slutändan. Ett perfekt julpyssel när jag ledsnar på storprojektet och dessutom perfekt för restgarner och udda nystan som jag har där hemma. För det har jag ju...

Inga kommentarer: