tisdag 8 december 2009

Liten recension


Jag köpte tidigare ett set med Symphony wood strumpstickor 3 mm från Eva i Stäket för att se om de verkligen är så hejdundrans bra som alla intygar.
Brukar ju mest använda mina bambustickor men är öppen för nytt och nu när jag ska ge mig på garnlagret under 2010 måste jag ju ha ordentlig utrustning!
Jag hittade lite olika sorter med gammalt sockgarn i korgen (heja!) och la upp för en randig variant utan bäst före datum. Kanske mest för att prova, kanske blir det en sån där trött-så-ögonen-faller-ihop-stickning. Vi får la se.

Kändes dock fint att sätta stickorna i några antika nystan, jag har en vag idé om att börja längst bak i tiden och jobba mig framåt, en del nystan känns lite bortglömda.
Efter ett halvt sockskaft kunde jag konstatera att ja, de var släta och regnbågsaktigt tjusiga. Lite fin vardagslyx mitt i den grå, dimmiga, trista och snölösa staden Stockholm.
Sedan gillar jag att man får med 6 stickor i ett paket, det är ju bara en tidsfråga innan katta har tuggat sönder en stickepinne för mig.

On the downside- jag fick skavsår! Den väldigt spetsiga spetsen gjorde skitont mot fingret efter en stunds stickande. Stickrelaterade kroppsskada, man är ju tuff, alltså. Jag tar fram mina piratplåster och stickar slött vidare.

Slutsats: Okej, även jag gillar dem.

Inga kommentarer: