tisdag 20 juli 2010

Kreativ rastlöshet


Ni vet när det kliar i fingrarna och man samtidigt är lite rastlös över projektet i händerna? Där är jag nu, det är bara att titta på den här bilden ovan.

1) Grå ribb är början på ett par Kerttusockar. Jag behövde en enkel roadtripstickning och hade bara ett lämpligt nystan silvergrått Robust här hemma. Vi får se hur det blir, ett litet experiment helt enkelt. För allvarligt, att ta med de andra stickningarna hade bara slutat i katastrof. #endåresförsvarstal#

2) Vinröd Ishbelsjal. Jag samlar mod till ännu ett försök på spetsdelen.

3) Petters sockar. Jag fick slut grått garn och avslutar med lite röd Sandnes Perfect. Lillkillen har alltid varit förtjust i rött. För att få lite balans i färgerna virkade jag två varv med smygmaskor längs skaftkanten också. Jag tröttnade lite på de här men ska väl få dem färdiga innan helgen.
Jag funderar på färger till den äldre broderns sockar så länge. Han ratade försynt det röda randiga Regiagarnet jag föreslog ("lite tjejigt, moster Jenny")och önskade grå sockar istället. Mamman önskar samtidigt något som är lätt att känna igen i kaoset på skolan.

4) Koolhaasmössa-ett projekt som förtjänar ett helt eget inlägg.
Sann kärlek till ett rosa garnnystan.

Nu åker jag norrut för fantastiskt fiske i Kamlunge!

Inga kommentarer: