söndag 4 juli 2010

Variation förnöjer

Semesterprojekten är färdigplanerade. Tror jag.*

1) Koolhaas i det mörkrosa Tweedgarnet. Flätor. Massor med flätor. Jag gillar att sticka flätor.
Nånting säger mig att jag lär skrika rakt ut och slita mitt hår rakt men va fan...

2) Min spetsstickning som jag började på förra året körde ju rakt ner i diket och blev sig aldrig lik igen. I år testar jag att sticka Ishbel i Vinrött Lucca Fino som jag köpte för evigheter sen på Sticka i Gamla stan. Färgen är fantastisk! Jag tänker att 4 veckors semester i Norrbotten kan hjälpa för att få grepp om spetsstickning. Lucca Fino är 450 generösa meter på en härva och med viss efterforskning på Ravelry kan jag konstatera att det borde räcka till en sjal med liten rätstickad del och stor spetskant. Det är ju spetsen jag är ute efter!

3) Mössa i svart dubbel alpacka till Jocke. Vi har enats om Jacques Cousteau hat. Svart garn på smala stickor är verkligen en pain att sticka på andra delar av året än på sommaren.

4) Mörkblå vantar med pomatomusmönster. - även kallade Mermaid Gloves. Jag har teststickat dessa med det mörkblå merinogarnet från Cannes men får inte riktigt till en bra stickfasthet. Med 3 mm blir de för snäva på armen. Med 3,5 mm blir de för glesa i mönstret. What to do, what to do? Jag vill verkligen använda det här garnet till dessa!

5) Små snabba sockar till Tobias och Petter inför vintern. Små barn= små sockar.

*Vissa ändringar i planeringen kan förekomma.

2 kommentarer:

Carina sa...

Kul o hitta bloggar man inte varit inne på förut o här fanns mycket fint o kika på så jag återkommer

Jenny sa...

Tack Carina,

Du är hjärtligt välkommen åter!