söndag 22 augusti 2010

Men alltså, stickstressen!

Under sommaren satt jag och surfade (ohälsosamt) många timmar på Ravelry.
Nya idéer. Research. Pure boredom.

Besökte mamma Marianne en eftermiddag och drack kaffe och pratade om handarbete. AC behövde grå tråd till ett nytt broderi och mamma Marianne gick och hämtade sina skatter. Jag har hängt i deras kök sedan jag var riktigt liten och mamma Marianne har alltid handarbetat. Fram kom så mönster och lådor med broderigarn. AC vevade runt i lådorna och hittade ganska snart vad hon sökte.

Följande dialog utspelade sig runt bordet:

Jag: -Vet du mamma M, jag är jättestressad över alla projekt jag jag vill hinna göra innan jag dör! Jättejättestressad. Jag hittar nya saker hela tiden.
mM: -MEN JAG DÅ?! JAG ÄR FÖR TUSAN PENSIONÄR!
Du har ingen rätt att vara stressad än!
Jag: -Okej då. Fair enough.

Sen fortsatte vi med mönsterprat och kaffe.
Här är förresten ACs färdiga alster som gavs bort till en kär vän. (Dock taget före strykning med min usla mobilkamera) Se så duktig hon är!

Ett klassiskt scenteknikercitat.

Inga kommentarer: