söndag 22 augusti 2010

Note to self:

Alltid ett eller flera steg före i planeringen.

© Ishi, Ravelry


Det här är koftan med stort K som jag funderar på inför hösten 2011: Martha, höstkofta 2.0 Givetvis tänker jag göra om den "lite".
Men den har minst sagt potential.

Note to self:

*Snygg ribb. Kanske "broken rib?"
*Flätan ska löpa hela vägen ner.
*Mittpartiet med vad som ser ut att vara rätstickning på bilden, ska uteslutas på ärm och fram- och bakstycken.
*Hellång ärm med fläta hela vägen ner. Samma ribb som "body".
*Knappslå hela vägen ner. Jag är inte snyggast i a-injeformat.
*Kanske kan skippa den där extra knäppningen vid halsringningen också...

Mönster: Rowan Studio II, mönsterhäftet har utgått men jag ska nog lyckas snoka reda på det via Google nånstans.

Garn: Rowan felted tweed i färgen Treacle. Underbart garn för övrigt.

Stickor: 3 mm, kanske 3,25

Storlek: Small


Nu ska jag långpromenera bort till Sara och fortsätta sticka på storprojektet. Trevlig söndag!

Inga kommentarer: