tisdag 3 augusti 2010

Halvårslöftet

I övrigt:

Varje hel- och halvår avlägger jag ett roligt nyårslöfte för det där med självbestraffning på den 1:a tror jag inte riktigt på. Roliga saker ska det vara.

Årets helårslöfte var; mer stickning och mindre jobb. Sattes redan i november.

Förra hösten jobbade jag 45 dagar i sträck, åkte till Skottland och drack whisky och köpte garn i 4 dagar, kom hem och jobbade 30 dagar i sträck till. Värdelöst egentligen men det var nödvändigt. Jag sov nog hela julhelgen.
Sara hade tyvärr ett liknande schema fast hon var ständigt leaving on a jetplane istället. Camilla ska vi inte prata om vad hon hade för jävligt schema men hon (o) stickade heller inte då.

Årets halvårslöfte blev detta; mer stickning och mindre sticksurfning.
När jag är trött och dörrarna i huvudet är stängda så sticksurfar jag istället, alltså plöjer Ravelry, tekniksidor och funderar funderar funderar på stickteori. Eller så sover sover sover. Eller pluggar ryska verbböjningar. Det blir lite stickning gjort och mycket garn kvar i ekorrsamlingen.

Den här hösten och vintern ska jag sticka när löven faller. Och jobba mindre.
Jag upprepar: Mer stickning och mindre jobb. Mer stickning och mindre sticksurfning.

Häjn bli beera, som man säger hemma.