måndag 18 februari 2013

Big yellow taxi

 Yellow sunshine.

 Kiltummar.

Travelling stitches.

Mönster: Falling leaves
Garn: 2 nystan Zara, Filatura de Crosa, 125 meter per nystan
Stickor: 3,5 mm

När vi tog den där garntrippen till New York 2010 så rusade vi in på The Yarn Company på 2274 Broadway/ 82:a gatan, på Upper west side och köpte på oss massor med Zaragarn. Sent omsider blev en del av garnet omvandlat till ett par Falling leaves och jag älskar allt med dem! Färgen är någon slags smutsigare variant på klargul, den översta bilden är väl mest lik. Flätor blir väldigt tydliga i Zaragarn.
Mönstret är roligt, enkelt och kiltummar får dem att sitta perfekt på handen, jag vill aldrig mer sticka ett par vantar utan kiltummar.

Efteråt gick vi och firade inköpen på Sarabeth's på Amsterdam Avenue och åt oss fyrkantiga på brunch, jag menar Spinach and Goat Cheese Omelette och Lemon and Ricotta Pancakes. Det är verkligen som att komma till mathimlen! Jag minns att jag ville gifta mig med en bananmuffins...

Inga kommentarer: