torsdag 23 april 2009

O-stickat

Det här är tyvärr så nära jag kommer stickning just nu, jag räknar lite löst på det ultimata mönstret för 3 mm stickor.
Enkelt förklarat- 56 maskor för ben. 42 maskor för fot. 14 maskor minskning innan 20 maskors häl. Minska 2 maskor per varannat varv efter upplockning av 20 m. Till slut har jag 42 kvar.
Glasklart.
En gammal man såg min lilla lapp på tunnelbanan och frågade om jag var matematikstuderande. Han såg väldigt road ut när jag generat sa att jag istället räknade på ett stickmönster.
Det andra som snor min sticktid just nu är den där röda boken och det gör mig sur. Jag råpluggar ryska rörelseverb och funderar på att lägga in en protest så fort jag listat ut vem som kan ta emot den. 11 olika verb att förklara hur man ska ta sig från punkt A till punkt B. Men ska man sen fram och tillbaka mellan A och B eller tex A, B och C finns det ungefär 11 andra verb.
I Norrland har vi skalat ner det till ett verb. Oavsett.
Jag far.
Jag for.
Jag har fari.
Sen jobbar jag ju också däremellan. Det stjäl ohemula mängder sticktid.
Fan.

Inga kommentarer: