torsdag 16 april 2009

Diskbänksrealism del 5

Jag gillar sjalar. Jag har ganska mycket sjalgarn och ändå har jag inte kommit längre än ett embryo. Andra halvan av 2009 är tiden då jag ska komma över sjalskräcken och bita mig fast i ett mönster till slutet. Ta det som ett löfte.





Mohair i olika färger köpta lite här och var genom åren.



Roströd alpacka som SKA BLI en Laminaria.




Svartlilagrågrönt (yey!) garn från Syfestivalen 2007. Jag var sur och trött och hittade inget jag egentligen ville ha så det här var lite av ett tröstköp. Men jag tycker ändå om det.



Jag lär mig tydligen aldrig. Rödsvart sjalgarn i ull från Estland. Hade lämnat Patrik bland fiskedragen på kyrkmarknaden i Öjebyn och styrde stegen mot ett marknadsstånd med garn. Sedan möttes vi på mitten.

Patrik: Behöver du mer garn?
Jag: Behöver du fler fiskedrag?
Patrik: Få se... nu tycker jag vi dricker lite kaffe.

Inga kommentarer: