måndag 13 april 2009

Party party

I påskhelgen fick jag ett par snabba ribbade tjocksockar klara, inte så himla spännande modell men bra att ha att lufsa runt i hemma. Jag älskar dock färgerna och randningen!

Garn: Raggi Print från Ljungqvists garn, färgen hette visst Party. Lite mörkgrått restRaggi till hälarna för jag ville inte upptäcka att garnet inte räckte. Använde strax under ett 100 gr nystan och
inser nu att det trots allt hade räckt utan det mörkgrå. Lite katthår är nog också instickade. (Jag la dem i en skål för skydd och tror ni inte att katta hinner borra ner rumpan i träskålen medan jag hämtade kameran? Jorå, så är det att ha en übersocial katt...)

Stickor: 4,5 mm i stål. Mina bambustickor är försvunna sedan Cannes. Stålstickorna var hela tiden flyktbenägna, nästa gång blir det bambu igen.

Mönster: Mitt egna hittepå av flera olika för har man Kajsa Ankabreda pyttefötter får man improvisera lite. Jag ska kanske idas skriva ner det nån dag.

Tid: Lite sporadiskt under en påskhelg.

Inga kommentarer: