torsdag 16 april 2009

Diskbänksrealism del 9

Underbart mjuuuuukt garn som både jag och Sara handlade på Lellabella i Venedig. Ulf väntade utanför och vittnade om hur lyckliga vi såg ut därinne. Sara har gjort en förtjusande halsduk av det som väntar på att bloggas och jag ska nog vara en copycat och göra en likadan av mitt garn.

Garn inköpt vid slottsbodarna vid Taxinge slott. Jag och Armbryterskan var och shoppade hästar och svängde in för att äta kakbuffé på slottet. Det var nåt slags muddmönster som följde med garnet men jag är ganska nöjd med att bara titta på det. Än så länge.
Jag tyckte att 40 kronor för garn var billigt om man jämför med vad en sån där häst kostade.


Garn som skulle passa till vantar ur den här boken.
Nu behöver jag bara hitta ett lämpligt garn i en kontrastfärg.


4 st nystan Eskimo. Antingen blir det en vinterhalsduk till vår fantastiske kiropraktor eller så blir det en mössa till mig själv. Sara har fått mig lite hooked på mössor så här lagom till sommaren...

Inga kommentarer: