söndag 3 januari 2010

Bilsemester

Jag och barndomsvännen brukar åka på bilsemester i Norrbotten när vi ses. Oftast är det inte själva målet som är det viktiga utan att vi får köpa kaffe, lyssna på radion och titta oss omkring i vårt fina län. Ibland hittar vi en loppis vid vägkanten, ibland en renhjord.
Igår var det friskt ute, bilen visade -21 grader och snön letade sig upp mot en meter vid vägkanten. Vi styrde hjulen mot en välkänd loppis i Morjärv, Kalix kommun. Jag å andra sidan, hade mest något mjukt och luddigt i tankarna, det visste AC och hejade på mig. Tvärtemot mitt eget nysagda nyårslöfte givetvis men Morjärv är ju mitt enda frikort.

Jag var där. Det var lördag. Typiskt.

Vi fyndade dock på loppisen, jag köpte en stor Höganäskruka för en tia och AC köpte en urgammal julängel till sin mamma för lite mer än en tia. Sedan tröstade/firade vi oss på vägen hem till byn med kaffe och nygräddade våfflor i fina Gammelstads kyrkstad.

Utan frikort men glad ändå.

Inga kommentarer: