söndag 31 januari 2010

Ich bin ein Idiot.

Finishing:
Pick upp 32 sts along right front, 40 sts across Back and 32 sts along left front. Bla bla bla.
Work 5 more rows in est rib pattern. BO in pattern.

Ja, jag läste instruktionerna. Jag följde dessutom instruktionerna men plockade upp några fler maskor eftersom jag hade gjort koftan längre än originalet. A whole lot of stitches, I tell you.
Sen stickade jag framför några avsnitt av How I met your mother och maskade av med ett nöjt flin i ansiktet.

Button Band:
Pick up 52 sts along left front. Bla bla bla. Repeat for Buttonhole band along right front...

Vänta lite. Vänta lite nu här.
Någonstans längs vägen borde jag ha stannat upp och insett att nåt var fel. Någonstans på ett av de fem varven runt koftans ytterkanter. Någonstans under de 350 + maskorna per varv.
Men nädå, jag stickade bara på.

När de skrev along left front så menade de enbart koftans urringning och inte hela left front som i vänstra och högra framstycket.

JA. MEN. GIVETVIS. (Samt Topp 10 av svordomar)

Just nu vill jag bara klippa den här koftan i små, små bitar och sedan avslutningsvis sticka mig själv multipel times med kökssaxen.

Inga kommentarer: