lördag 30 januari 2010

OS-beslutet är taget.

Lila är tydligen det nya svarta.
Jag fnissar lite för mig själv när jag efter en djupdykning i garnkorgen inser att jag uppenbarligen har en viss svaghet för lila. Det är något nytt för en person som lever efter devisen;

I wear black until I find something darker.

Jag har nu efter moget övervägande bestämt mig för ett OS-projekt. Ja, det blir bara en gren för mig, en snabb titt i projektkalendern på jobbet fick mig att ta beslutet och denna gång blev grenen Hat Halfpipe.

Efter 5 enkla kriterier föll så valet på Lina Hat.

1) Jag behöver en mössa, helst en mörklila.

2) Mönstret är jättefint.

3) Jag har garn i lådorna som passar. Det är dessutom inköpt i Salzburg under EMresan 2008.

4) Jag hinner mest troligt färdigt innan OS 2010 är över.

5) Går att sticka på även under TV-sportsändningar. Jag är oerhört dålig på att göra just dessa två saker samtidigt.


Nu mer lördagskaffe och klapp på liten sur katt, Edith gillar verkligen inte när det är vinter. Vi får slåss om datorns varma tangentbord och jag vinner jämt. Hon blir då, om möjligt, ännu surare...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det någon som har mönster p OS-MÖSSAN?

Jenny sa...

Äsch, jag skrev ju ett svar men insåg nu att det har fallit bort!

Jag stickar på Lina Hat, en "egen" OS-mössa men om det finns någon officiell OS-mössa vet jag inte. Det kanske man kan googla fram.