tisdag 12 januari 2010

Det är inte lätt att vara som man är när man inte blev som man skulle.

Idag känner jag mig som en överkörd räv men jag kan med glädje konstatera att både bakstycket samt de båda framstyckena på min roströda Eyelet Cardigan är färdigstickade! Satt uppe till 3 inatt och såg samtidigt på favoritprogrammet om apor på Animal Planet. Smsade med Sara vid 1-tiden inatt och hon hade precis lagt upp för en mössa och det kändes fint att ha en vän på andra sidan bron som är lika störd som en själv.
Nu väntar två ärmar och lite trix och fix och sen är jag redo att sy ihop skiten. Verkar mycket lovande än så länge, gör den i storlek small men tjejerna verkar rymmas ändå. Det här kan bli en riktig favorit i slutändan... Jag har ju sneglat länge på Saras kofta som är klar sedan länge. (se bildlänk ovan)

En praktisk detalj för oss här på bloggen men lite tråkigt för er som läser är ju kanske att jag och Sara har väldigt lika smak i både projekt, mat och dryck. (läs alkohol). Under 2010 kanske vi kan presentera lite olika projekt här men jag tvivlar, erfarenheten säger nåt annat.

Jag grubblar redan över nästa projekt. Garn finns ju som sagt redan...

Inga kommentarer: